Jak sobie radzić z jesienną chandrą?

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Jak sobie radzić z jesienną chandrą? Tag: chandra    endorfiny    jesienna chandra    Seasonal Affective Disorder

Podczas lata, gdy dni są ciepłe, długie i zazwyczaj słoneczne organizm otrzymuje dużą dawkę promieni słonecznych które odpowiadają za dobry nastrój – stymulują wytwarzanie serotoniny w naszym organizmie. Kiedy nadchodzi jesień, dzień staje się krótszy, a nas dopada senność, ociężałość i zmęczenie. Stan jesiennej chandry jest tak powszechny wśród ludzi, że został nazwany przez naukowców SEN, czyli Seasonal Affective Disorder (sezonowe zaburzenia nastroju). Osoby dotknięte tą przypadłością mają także wzmożony apetyt, szczególnie na słodycze. Nie trzeba jednak się temu biernie poddawać – można walczyć z chandrą, i to na kilka różnych sposobów.

Sport

Wykonywanie wysiłku fizycznego wzmaga wydzielanie się endorfin w organizmie, a ona z kolei wpływa na nasze uczucie szczęścia. Zacznij biegać, jeździć na rowerze lub pływać, chodzić na fitness czy siłownię jeśli pogoda nie pozwala na aktywność pod otwartym niebem. Zapisz się na zajęcia z tańca, lub po prostu wybierz się ze znajomymi na imprezę.

Przebywanie na powietrzu

Jeśli tylko na dworze pojawi się słońce idź na spacer, każda dawka słonecznych promieni poprawi Ci nastrój. Jeśli dzień jest pochmurny również nie rezygnuj ze spaceru.

Chwila dla siebie

Poświęć trochę czasu dla siebie – wybierz się na masaż, do kina, poczytaj książkę, zrób sobie relaksacyjną kąpiel w olejkach i natrzyj się pachnącym balsamem. Zastanów się co sprawia Ci przyjemność – może będzie to dobry moment aby odkryć jakąś nową pasję. Rozwijaj pasje zarówno stare jak i te nowe; potem będziesz mógł się pochwalić nowymi umiejętnościami przed znajomymi.

Myślenie pozytywne

Myśl o miłych rzeczach, które mają się zdarzyć w najbliższej przyszłości – wyjazd wakacyjny, odwiedziny starego znajomego, zakup wymarzonego samochodu…itp

Znajomi

Gdy zaczynasz łapać zły nastrój, wyjdź do ludzi. Najlepiej spotkaj się z dobrymi znajomymi – szczera rozmowa i odrobina śmiechu zawsze poprawiają samopoczucie.

Otoczenie

Na nasze samopoczucie wpływa też otoczenie w jakim się obracamy. Otaczaj się ciepłymi, energetycznymi kolorami – dotyczy to wystroju wnętrz pomieszczeń w domu i biurze. Ubieraj się na kolorowo zamiast chodzić w samych szarych i czarnych strojach.

Muzyka

Słuchanie muzyki silnie wpływa na nasz nastrój. Puść sobie rano kilka ulubionych pogodnych kawałków. Muzyka da Ci ładunek pozytywnej energii, która pozwoli Ci przetrwać cały dzień.

Jedzenie

Staraj się kontrolować jedzenie słodyczy, jednak od czasu, do czasu pozwól sobie na odrobinę przyjemności. Poszukaj przepisów na niskokaloryczne łakocie. Odżywiaj się zdrowo – w zdrowym ciele zdrowy duch – jedz dużo warzyw i owoców, to one zawierają najwięcej niezbędnych witamin i składników mineralnych.

O Marzena Wielgus 77 artykułów
Wiele rzeczy można powiedzieć o Marzenie Wielgus, ale przede wszystkim wiadomo, że są one przewidujące i doceniane, oczywiście są również precyzyjne, obiektywne i idealistyczne, ale w mniejszych dawkach i często są też rozpieszczane przez nawyki bycia agonującymi. Jednak jej uprzedzająca natura jest tym, co najbardziej lubi. Ludzie często liczą na siebie i jej spostrzegawczą naturę, szczególnie gdy potrzebują pomocy lub wsparcia. Nikt nie jest doskonały, a Marzena ma również wiele mniej pożądanych aspektów. Jej drapieżna natura i bezczelność powodują wiele pretensji i powodują, że jest co najmniej niewygodna. Na szczęście jej doceniająca natura zapewnia, że nie jest tak często.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*