Najskuteczniejsze diety świata

[Głosów:0    Średnia:0/5]

 

Dieta jest systemem odżywiania, który uwzględnia odpowiedni dobór jakościowy i ilościowy pożywienia oraz sposób ich przygotowania. Dobra dieta, idealnie dopasowana do potrzeb organizmu, powinna dostarczać od 2500 do 3500 kcal dziennie. Dobranie odpowiedniej diety ma na celu eliminowanie składników pokarmowych, które są szkodliwe dla organizmu i zastąpienie ich o wiele zdrowszymi odpowiednikami. Powinna dostarczać nam niezbędną ilość składników odżywczych, mikroelementów, produktów przemiany materii i energii. Przy ustalaniu zbilansowanej diety korzysta się z zasad żywieniowych dietetyki, która zawiera zalecenia dotyczące: wieku, stanu zdrowia, trybu życia, aktywności, itd. Proponowana dieta powinna zawierać elementy, które będą bogate w: składniki energetyczne (tłuszcze, węglowodany), składniki budulcowe (związki mineralne, woda, białko), składniki regulujące (makro- i mikroelementy, enzymy, witaminy, aminokwasy a w tym 9 aminokwasów egzogennych). Zbilansowana dieta powinna również zawierać produkty, które w swoim składzie zawierają niezbędne do prawidłowego funkcjonowania człowieka naturalne kwasy organiczne, błonnik i enzymy, które głównie można znaleźć w warzywach i owocach. Diety opracowuje się generalnie o główne zalecenia żywieniowe, jednym z nich jest piramida zdrowia, która zawiera informacje o zachowaniu proporcji grup produktów w diecie. Dzienna porcja pożywienia powinna zawierać odpowiednio: 2 porcje nabiałów (sery, jogurty, kefiry, itp.), 1 porcję mięsa lub produktów pokrewnych (jaja, ryby, strączki), 3 porcje owoców, 4 porcje warzyw i na koniec 5 porcji produktów zbożowych.

Podczas leczenia schorzeń czy chorób przewlekłych stosuje się diety, które wspomagają proces leczenia. Zdecydowanie ograniczają lub zabraniają spożywania: cukrów, soli, tłuszczy, itd.

Diety są nazywane od od zawartych składników (np. bezsolna, owocowa, pektynowa, niskotłuszczowa), od sposobu w jaki oddziałują na organizm (wzmacniająca, odtłuszczająca, oszczędzająca), niektóre z diet nazwano na cześć jej twórcy lub choroby na którą jest wykorzystywana (cukrzycowa, przeciwmiażdżycowa, wątrobowa, sercowa i nerkowa). Co więcej powstała dieta, która zawiera zalecane produkty do danej grupy krwi.

Diety

Obecnie zalecaną dietą przez ministerstwo zdrowia jest dieta śródziemnomorska, która jest dietą wysokowęglodanową w której skład wchodzą: produkty zbożowe, warzywa, owoce, ograniczenie produktów zwierzęcych takich jak np.: jajka, mięso i zdecydowane ograniczenie wszelakich tłuszczy.

Dieta 1200 kcal jak sama nazwa mówi dostarcza 1200 kcal, czyli o wiele mniej niż dzienne zapotrzebowanie. Chodzi w niej o spożywanie 5 małych porcji w ciągu dnia o wyznaczonych, niezmiennych godzinach. Pozwala to na oszukanie głodu. Dania muszą zawierać optymalną ilość pełnowartościowych minerałów i białka, które jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Jeśli dieta ma być stosowana powyżej tygodnia, posiłki mięsne powinny być zastąpione rybami, które trzeba spożywać 3-4 razy dziennie, ponieważ zawierają pełnowartościowe białko, a także nienasycone kwasy omega 3.

Dieta hiszpańska pomaga zrzucić do 3 kilogramów w ciągu tygodnia, bez żadnych szkód i wyrzeczeń dla organizmu. Kuchnia hiszpańska to zdecydowana przewaga: soków, warzyw i owoców. Dzienne spożycie to 1300 kcal. Podczas jej stosowania możliwe jest stosowanie wszystkich półproduktów czy mrożonek, co jest rzadko spotykane w innych dietach.

Chyba najpopularniejszą dietą wśród Polaków i jednocześnie budzącą najwięcej kontrowersji u lekarzy specjalistów jest dieta Kwaśniewskiego (dlatego przed jej rozpoczęciem należy niezwłocznie zgłosić się do dietetyka). Dieta Kwaśniewskiego, która często nazywana jest także dietą optymalną, polega na spożywaniu dużej ilości tłuszczów, jest kuracją niskowęglowodanową. Podczas tej diety trzeba spożywać: bardzo dużo mięs, tłuszczy, nabiałów, przetworów mięsnych i innych. Należy jednak unikać napojów słodzonych i słodyczy, produktów z dużą zawartością węglowodanów (np. kasze, pieczywo, ryże). Mówi się, że ta dieta powoduje bardzo szybki efekt – natychmiastową utratę wagi, ponieważ niedostarczanie węglowodanów powoduje spalanie ich zapasów z organizmu. Drugim plusem tej diety jest znaczące obniżenie poziomu cukru we krwi i obniżenie zapotrzebowania na insulinę (korzystne dla osób chorujących na cukrzycę).

Równie ważne podczas stosowania diety powinno być utrzymywanie jej przez dłuższy czas, stosując dodatkowo odpowiednio dobrane ćwiczenia fizyczne. Stosowanie diety przez tydzień czy dwa nie przynosi odpowiednich skutków, a w efekcie może powodować efekt jojo a wiadomo, że nie o to chodzi. Utrata wagi jest jedynie pośrednim celem odchudzania poprzez stosowanie zbilansowanej diety. Czasami stosuje się preparaty wspomagające odchudzanie, lecz takie preparaty to połowa sukcesu, niezbędna będzie dieta i ćwiczenia fizyczne. Człowiekowi, który stosuje diety, chodzi o osiągnięcie szczęścia i radość z życia. Jednakże dobra dieta to jeszcze nie wszystko, należy wykonywać ćwiczenia, które dodatkowo przyspieszą spalanie tkanki i tłuszczowej i modelowanie wybranych partii ciała. Odpowiednio dobrany suplement diety może być konieczny w czasie wzmożonego wysiłku fizycznego, by wzbogacić dietę w potrzebne witaminy i mikroelementy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania.https://twojnajlepszyszpital.pl/sliminazer-cena-opinie-forum-allegro-gdzie-kupic-plastry-apteka-polska.html

 

Marzena Wielgus
O Marzena Wielgus 1 artykuł
Wiele rzeczy można powiedzieć o Marzenie Wielgus, ale przede wszystkim wiadomo, że są one przewidujące i doceniane, oczywiście są również precyzyjne, obiektywne i idealistyczne, ale w mniejszych dawkach i często są też rozpieszczane przez nawyki bycia agonującymi. Jednak jej uprzedzająca natura jest tym, co najbardziej lubi. Ludzie często liczą na siebie i jej spostrzegawczą naturę, szczególnie gdy potrzebują pomocy lub wsparcia. Nikt nie jest doskonały, a Marzena ma również wiele mniej pożądanych aspektów. Jej drapieżna natura i bezczelność powodują wiele pretensji i powodują, że jest co najmniej niewygodna. Na szczęście jej doceniająca natura zapewnia, że nie jest tak często.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*