Nie daj się wciągnąć melancholii

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Nie daj się wciągnąć melancholii Tag: ćwiczenia    depresja    dieta    jesień    melancholia

Niestety gdy tylko zauważymy, że dni stają się chłodniejsze, słońce powoli znika z zasięgu naszego wzroku i sklepy kuszą nas nową kolekcja ubrań na jesień – zimę wiemy już, że nie uciekniemy od zmiany pory roku na chłodniejszą. Wraz z nastaniem jesieni wiele osób cierpi na stany depresyjne lub melancholię, która pojawia się wraz z nastaniem – zbyt szybkim w odczuciu wielu osób – zmierzchu. Na pewno nie jedna osoba miała choć raz taki dzień, gdy melancholia ją dopadła, ale jak się bronić?

Jesień i zima to czas wspomnień. Uśpiona natura nie dzieli się z nami swoją energią – nawet słońce mocno ogranicza nam swoje ożywcze ciepło. Siedząc bezczynnie w domowych pieleszach, przygaszeni ponurością za oknem oddajemy się wspomnieniom, które zwodniczo prowadzą nas od jasnych momentów do ciemnych chwil naszego życia, o których wolelibyśmy nie pamiętać.

Ale czy na pewno dobrze robimy właściwie nic nie robiąc?

Zdecydowanie lepiej jest zacząć działać i zająć się czymś, co lubimy albo też znaleźć sobie nowe hobby na jesienne i zimowe wieczory, które będą szybko zapadać, przez co nam może być smutno i źle. Niezłym pomysłem są ćwiczenia. Aktywność fizyczna zawsze pobudza całe ciało do działania, może też relaksować czy wyciszać w zależności od tego co nam jest akurat potrzebne. Wiele osób, gdy chce zrzucić zbędne kilogramy zabiera się za to na wiosnę lub tuż przed urlopem, tymczasem ćwiczenia mogą być ciekawym sposobem na zapewnienie sobie zajęcia na jesienny wieczór w domu. Do wyboru jest wiele rodzajów ćwiczeń. Ostatnio dużą popularnością cieszą się treningi przygotowywane przez Ewę Chodakowską oraz Jillian Michaels. Bez trudu można znaleźć także inne serie treningów wydane na DVD lub skorzystać z internetu, i sciągnąć bezpłatne filmy. Do popularnych ćwiczeń należą także ćwiczenia relaksacyjne; przede wszystkim wszelkie kombinacje jogi, ale i bez profesjonalnego trenera ćwicząc po kilka minut dziennie można poprawić swoje samopoczucie, np. można wykorzystać proste ćwiczenie, którego zadaniem jest zwiększenie świadomości własnego ciała. Trzeba tylko:

– usiąść lub położyć się wygodnie, ale nie zamykać oczu

– skoncentrować uwagę na świecie nas otaczającym i jednocześnie obserwować co się dzieje, słuchać co się dzieje, ale i myśleć o tym

– kolejno trzeba zamknąć oczy i uspokoić oddech i znowu wsłuchać się w odgłosy płynące z otaczającego nas świata

– następnie trzeba znowu otworzyć oczy i przyjrzeć się światu zewnętrznemu, a kolejno zamknąć oczy i znowu nasłuchiwać.

To proste ćwiczenie można wykonywać przez kilka minut dziennie i już po kilku seriach poczujemy się lepiej. Można również wykorzystać inne ćwiczenie relaksacyjne – drzewo na wietrze. W postawie swobodnej rozstawiamy stopy na szerokość bioder, ramiona unosimy w górę. Imitujemy ruch gałęzi na wietrze. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy, aż napięcie mięśni całkowicie zniknie.

Dobrze jest zadbać o to, aby to co jemy, zwłaszcza w porze wieczornej było smaczne i wyglądało apetycznie. Warto używać dostępnych o tej porze roku warzyw i owoców, bowiem w ten sposób zawsze będziemy spożywać świeże produkty. Od czasu do czasu można pozwolić sobie na spełnienie smakowych zachcianek, ażeby poprawić sobie humor. Co zrobić, gdy to za mało? Można zacząć brać suplementy diety, które wzbogacą naszą dietę. Popularnymi środkami są herbaty ziołowe z melisy i mięty, do suplementów zaliczymy:

Active Vital – zawiera czyste algi morskie, algi niebiesko-zielone, suchy ekstrakt z pestek winogron, skrzyp polny oraz pokrzywę majową. Wzmacnia organizm i oczyszcza go z toksyn oraz uzupełnia niedobory żywieniowe.

 

 

Benosen – uspokaja i ułatwia zasypianie. Można stosować go w stanach napięcia psychicznego, w sytuacjach stresowych oraz podczas utrzymującego się przez dłuższy czas pogorszenia nastroju. Redukuje nocne budzenie się. Bazuje na wyciągach roślinnych.

 

 

Astres Forte – zalecanyjest w stanach stresowych, niepokoju oraz depresji.Wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Zmniejsza ryzyko wystąpienia stanów stresowych.

 

O Marzena Wielgus 77 artykułów
Wiele rzeczy można powiedzieć o Marzenie Wielgus, ale przede wszystkim wiadomo, że są one przewidujące i doceniane, oczywiście są również precyzyjne, obiektywne i idealistyczne, ale w mniejszych dawkach i często są też rozpieszczane przez nawyki bycia agonującymi. Jednak jej uprzedzająca natura jest tym, co najbardziej lubi. Ludzie często liczą na siebie i jej spostrzegawczą naturę, szczególnie gdy potrzebują pomocy lub wsparcia. Nikt nie jest doskonały, a Marzena ma również wiele mniej pożądanych aspektów. Jej drapieżna natura i bezczelność powodują wiele pretensji i powodują, że jest co najmniej niewygodna. Na szczęście jej doceniająca natura zapewnia, że nie jest tak często.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*